Bog: DK's 12 hurtigste (Peter Nygaard) |
![]() ![]() |
Bog: DK's 12 hurtigste (Peter Nygaard) |
Nov 26 2007, 18:58
|
|
![]() Knowitall ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 2.924 Joined: 26. May 05 From: Hampshire, UK Member No.: 299 |
Berlingske anmeldte denne bog i går:
http://www.berlingske.dk/article/20071124/bil/111241289/ De to første pladser er vel de nemmste, men derfra bliver det svært. Dels fordi nogle af kørerne stadig er aktive, dels fordi det er svært at sammenligne gamet for 20-30 år siden, men det der foregår i dag. Og endeligt - hvordan sammenlignes vidt forskellige serier? Får f.eks. Lundgaard nok credit for sine rally-bedrifter? Men Peter Nygaard prøver altså. Det ville vel også overraske mere hvis han IKKE gjorde. -------------------- "Do what is right for the car",
John Stevens |
|
|
|
Nov 27 2007, 14:29
|
|
![]() Knowitall ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 2.772 Joined: 3. September 03 From: De danske S-togsstrækninger og de europæiske racerbaner Member No.: 21 |
Den bliver nævnt i det nye nummer af F1journal.com. Flemming Hansen kommer med sin mening om bogen, når vi lancerer indenfor de næste par uger.
-------------------- Med venlig hilsen
Michael Ewert - F1journal.com Quote of the Week "I do not know where she is now, but if I was her, I would be up here smacking me upside the head for what I did" Markus Niemela at the Atlantic Series podium interview, after he totally screwed up on lap 1 and took out then point leader Simona De Silvestro in the Corkscrew, as she never saw him coming. Of course the championship for her was gone then. |
|
|
|
Nov 27 2007, 14:45
|
|
![]() There can be only one. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 11.031 Joined: 9. November 03 From: Virum Member No.: 89 |
Hvordan ligger det med fejlraten på denne udgivelse?
Jeg mindes at den generelt er ret høj på PN´s udgivelser? -------------------- Med venlig hilsen
Aslak Vind "If this doesn´t get your stuff going, your stuff aint working!" J. Clarkson |
|
|
|
Nov 27 2007, 15:07
|
|
![]() Knowitall ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 2.772 Joined: 3. September 03 From: De danske S-togsstrækninger og de europæiske racerbaner Member No.: 21 |
Jeg har ikke læst bogen endnu.
Den er dog på vej med posten købt med 23 kroners rabat på Bilkashoppen. Men de andre PN bøger er jo ofte fyldt med fejl, så hvorfor skulle det være anderledes denne gang. Nu har han jo genudsendt Le Mans - De danske triumfer, men er der nogen der kan fortælle mig, hvorfor man har smækket en "metallåge" på coveret. -------------------- Med venlig hilsen
Michael Ewert - F1journal.com Quote of the Week "I do not know where she is now, but if I was her, I would be up here smacking me upside the head for what I did" Markus Niemela at the Atlantic Series podium interview, after he totally screwed up on lap 1 and took out then point leader Simona De Silvestro in the Corkscrew, as she never saw him coming. Of course the championship for her was gone then. |
|
|
|
Dec 8 2007, 11:14
|
|
Nyeste nummer af F1journal.com er udkommet.
Hvis forsiden ikke selv skifter, så ret lige nummeret fra 4 til 5 i URL'en. Med Flemming Hansens mening om denne bog. -------------------- Med venlig hilsen
|
|
|
Dec 12 2007, 12:42
|
|
![]() Fan af FIA! - Bedste F1 Manager '07 ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 4.674 Joined: 1. October 03 From: Kopenhagen Member No.: 63 |
Må jeg i den forbindelse anbefale denne artikel:
http://www.f1journal.com/07-005/LH/LH.htm Når nu man ved hvor kritisk Michael personligt forholder sig til Lewis Hamilton, så synes jeg artiklen er godt og sobert behandlet og fornøjelig læsning med gode små sproglige krydderier. Og så er den gratis læsning - hatten af for det! EDIT: Morede mig også grangiveligt over Flemmings fornemmelser for afføring. Han lyder som om han er klar til en doktorafhandling om toiletforhold. Nu kunne det lyde som om jeg trækker ham i skægget, men tværtimod. Jeg er selv en stor kritiker ud i toiletforhold, og har derfor kun ét spørgsmål til Flemming: Ifö eller Gustavsberg? -------------------- JohnPlayer
Federation Internationale d'Amateurs "Hvis man stræber efter at være et stort menneske, skal man starte med at erkende hvor lille man er..." |
|
|
|
Dec 14 2007, 12:01
|
|
|
Trofast seer ![]() ![]() Group: Members Posts: 251 Joined: 10. September 04 From: Vær(di)løse Member No.: 218 |
(JohnPlayer) EDIT: Morede mig også grangiveligt over Flemmings fornemmelser for afføring. Han lyder som om han er klar til en doktorafhandling om toiletforhold. Nu kunne det lyde som om jeg trækker ham i skægget, men tværtimod. Jeg er selv en stor kritiker ud i toiletforhold, og har derfor kun ét spørgsmål til Flemming: Ifö eller Gustavsberg?
Ingen tvivl - Ifö! Gustavsberg er lidt for retro 70'er agtigt ;-) Hvordan kan en kvinde lære at klemme ballerne sammen? Jo - tag hende med på Monza! Ihvertfald i 1987 hvor jeg var der - var der 'pedallokummer', så der skulle hun ikke ind :-) mvh Flemming F1journal.com |
|
|
|
Dec 14 2007, 12:02
|
|
|
Trofast seer ![]() ![]() Group: Members Posts: 251 Joined: 10. September 04 From: Vær(di)løse Member No.: 218 |
(Aslak Vind) Hvordan ligger det med fejlraten på denne udgivelse?
Jeg mindes at den generelt er ret høj på PN´s udgivelser? Hej Det er den da sikkert - men jeg nyder nu mest billederne! mvh Flemming F1journal.com |
|
|
|
Dec 31 2007, 09:47
|
|
![]() There can be only one. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 11.031 Joined: 9. November 03 From: Virum Member No.: 89 |
(Flemming) (Aslak Vind) Hvordan ligger det med fejlraten på denne udgivelse?
Jeg mindes at den generelt er ret høj på PN´s udgivelser? Hej Det er den da sikkert - men jeg nyder nu mest billederne! mvh Flemming F1journal.com Er den gamle mand (mig) blevet blind, synes ikke at jeg kan finde anmeldelsen på dit fine site? -------------------- Med venlig hilsen
Aslak Vind "If this doesn´t get your stuff going, your stuff aint working!" J. Clarkson |
|
|
|
Dec 31 2007, 09:55
|
|
|
(Aslak Vind) (Flemming) (Aslak Vind) Hvordan ligger det med fejlraten på denne udgivelse?
Jeg mindes at den generelt er ret høj på PN´s udgivelser? Hej Det er den da sikkert - men jeg nyder nu mest billederne! mvh Flemming F1journal.com Er den gamle mand (mig) blevet blind, synes ikke at jeg kan finde anmeldelsen på dit fine site? Hej Ligger her http://www.f1journal.com/07-005/LE/le.htm mvh Flemming |
|
|
|
Dec 31 2007, 10:14
|
|
(Flemming) (Aslak Vind) (Flemming) (Aslak Vind) Hvordan ligger det med fejlraten på denne udgivelse?
Jeg mindes at den generelt er ret høj på PN´s udgivelser? Hej Det er den da sikkert - men jeg nyder nu mest billederne! mvh Flemming F1journal.com Er den gamle mand (mig) blevet blind, synes ikke at jeg kan finde anmeldelsen på dit fine site? Hej Ligger her http://www.f1journal.com/07-005/LE/le.htm mvh Flemming Tusinde tak Interessant læsning, og helt ekset med den 412T2 :twisted: -------------------- Med venlig hilsen
|
|
|
Jan 13 2008, 11:17
|
|
|
Begyndende fan ![]() ![]() Group: Members Posts: 154 Joined: 15. February 07 From: Gl. Rye - lige ved siden af Himmelbjerget Member No.: 903 |
Et gavekort til Peter Nygaards bog om de 12 hurtigste lå under mit juletræ. Det er nu blevet omsat og bogen er læst.
Mit indtryk er, at det er en udmærket bog i underholdningsøjemed. Dermed forstået at jeg bare fortsatte side efter side, da jeg kom igang og iløbet af et par aftenlæsninger i sengen var den slugt. Den er - naturligvis - lagt an på at få vist en masse fede billeder og det gør den i den grad. Teksten er - heldigvis - ikke kun en lang opremsning af resultater, som vi allesammen kender i forvejen. Naturligvis bliver karrieren for kørerne gennemløbet, men der er mange små personlige historier og anekdoter flettet ind undervejs og det gør den god at læse. Som opslagsværk fungerer den også, men jeg vil nok være lidt betænkelig. Der er adskillige årstalsfejl i - nogen helt åbenlyse - og det gør mig jo mistænksom overfor om der ikke også er nogen, som man ikke lige opdager. Så krydscheck med en anden kilde vil være en god ide. Kort opsumeret vil jeg sige: Godt: Mange, gode billeder. Artiklerne om kørerne i højere grad fortælling end blot opremsning af resultater. Personlige citater fra kørere - de er altså blevet spurgt frem for at der blot er skrevet om dem. Skidt: Hvorfor er Tom K's periode i Japan overhovedet ikke nævnt? Hverken i tekst eller billeder? Statistiske fejl. Jens Mulvads Kadett vist som illustation til Lundgaards tidlige karriere. Alt i alt vil jeg helt klart anbefale bogen til en motorsportsinteresseret, som gerne vil sidde en stille aften og dvæle ved fortiden. -------------------- Mvh
Henning Smed www.danskerbiler.dk www.danskerbiler.dk/scuderia_pooh |
|
|
|
Jan 13 2008, 11:23
|
|
Det undrer mig, at Peter Nygaards forlag overhovedet ikke har fakta læsning. Mange af de fejl du nævner vil en stor del af SC's brugere kunne have rettet.
Det forstærker bare Aslaks mening om, at bøgerne er fyldt med fejl (selv om det alt andet lige er billederne man kigger på). Det er sjusk fra forlagets side, men også sjusk for Peter Nygaards side, at han har selvkritik nok til at checke op på den slags. -------------------- Med venlig hilsen
|
|
|
Feb 17 2008, 22:48
|
|
|
Begyndende fan ![]() ![]() Group: Members Posts: 189 Joined: 1. January 06 From: Midtjylland Member No.: 350 |
Hmm, John Nielsen må være glad for bogen. ifølge fakta er han født 7/7 1967
Er halvvejs igennem bogen, som ifølge undertegnede er ganske udemærket underholdning... Specielt har jeg haft glæde af fakta fra før jeg begyndte at følge med i motorsport. Desuden får man nogle bud på, hvorfor nogle af F1-kontrakterne ikke blev til noget (jeg havde i hvert fald ikke hørt dem før) -------------------- Tab og vind med samme sind.....hmmmm, det er pokkers svært at være sur når man har vundet!!!!!
|
|
|
|
Feb 18 2008, 08:30
|
|
Hmm, John Nielsen må være glad for bogen. ifølge fakta er han født 7/7 1967
Endnu en lille fact fejl, det er Tom Kristensens fødselsdato -------------------- Med venlig hilsen
|
|
|
Jun 1 2009, 15:27
|
|
Kan man leve med de fejl, der altid er at finde i Peter Nygaards bøger, så sælger Kvickly vist denne bog til 50 kr denne uge. Det er *dderm*neme billigt.
|
|
|
May 2 2010, 09:17
|
|
Har man stadig ikke fået købt denne bog, så har Kvickly den på tilbud til 24.95.
|
|
|
![]() ![]() |
| Lo-Fi Version | Time is now: 8th September 2010 - 23:14 |